söndag 23 november 2008

Too good to be true

Jag har nyss varit och kollat på ett hus. Det tog exakt tio minuter att gå därifrån till jobbet. Bara det är fantastiskt - och då har jag inte ens nämnt huset än.

Det ligger i ett lägenhetsområde, verkar vara lugnt och tyst = bra. Huset är fantastiskt fräscht, jag tycker ändå att mitt hus är rätt fräscht, men alltså wow, det går inte att jämföra med det jag tittade på! Och tjejen som bor där verkar hur trevlig som helst, hon skickade till och med ett sms när jag hade gått därifrån och skrev att hon hoppas att jag kom hem safe och att hon skulle höra av sig på torsdag. Vilket jag redan visste, så det var ju jättegulligt!

Hon har dessutom en KATT! Hon sa att hon fick försöka hålla den undan ifall det var folk som inte gillar katter, men jag ÄLSKAR ju katter mer än något annat så jag sa till henne att den fick hon inte göra sig av med.

Och det rummet jag skulle bo i isåfall var ett dubbelrum, så jättestor säng = underbart! Och det var en jättefin garderob, inte alls som den jag har nu, min luktar bara sunk. Den var clean! Och tt skrivbord med jättebra hyllor!

Och så fick jag gratis internet där, då slipper jag ju slösa mer pengar på det iaf. Och så hade hon Sky på tvn också, det är ju gött. Och toaletten var fräsch, med fint badkar och allt! Och sedan var vardagsrummet sjuuuukt mysigt, med jättestor FRÄSCH soffa!

Och köket ska vi inte ens tala om, fabulöööööööst!

Jag är kär. Jag betalar mer än gärna 80 Euro i veckan för detta rum! Och jag behöver dessutom aldrig tanka på mitt internet igen, det kan jag ju sälja till nästa svensk som kommer hit typ. Det är ju sktibra.

Grejen var att hon ägde inte huset, så hon skulle prata med landladyn på onsdag, och så skulle hon höra av sig till mig på torsdag. Tydligen var det två andra som hade tittat innan mig, men den ena verkade inte intresserad, och den andra var student, och hon ville inte ha en student. Och hon sa att hon ville att jag skulle flytta dit faktiskt, så jag håller tummarna för fullt!
Gör det ni med!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

shit vad kul!!!!

Anonym sa...

Va kul, jag håller tummarna att du ska få det. Det är väl värt att dras med kattsnuvan om du blev så förälskad i huset. Ha de gott och sköt dina mat o träningsvanor denna veckan så du slipper huvudvärk.
Gonatt och KRAM

Jennika sa...

Jag är så himla excited! Jag hoppas verkligen att jag får det!! Imorgon ska jag gå och kolla på ett till hus, och innan det ska jag och träna. Och imorgon ska jag äta gulaschsoppan jag köpte förra veckan så det blir nog bättre nu!
Kram!

Isabelle sa...

det later ju otroligt bra! jag haller tummarna!