fredag 21 november 2008

A hard day's night

Det har var väldigt länge sedan! Det var på den gamla goda tiden när Jennika var hemma i Sverige och umgicks med alla som betydde mycket för henne!

För just idag saknar jag den tiden extra mycket! Deth ar varit en lång dag.

Träffade Emma innan vattengympan, som iof var extremt rolig idag! Det var fruktansvärt kul, och fruktansvärt jobbigt idag! Haha.

Och sedan kom vi till jobbet för att,s om vanligt, jobba till 10. Men på måndag ska jag säga till hon som sätter upp schemarna varje vecka att hon kanske kommer ihåg att vi jobbar skift, och att det knske är dags att ALLA gör det? Och inte bara jag, Emma och Jennie! Två tjejer på jobbet jobbar BARA morgon, och det är det alla vill göra, och det är så orättvist. Dessutom tror dessa två tjejer att de är värda mer än oss för att de har jobbat där lite längre, men vi har ju samma jobb? Duh. Jag blir så arg på det och dem!
Och dessutom fick en av de här tjejerna jobba kväll EN gång för ett tag sen, och tydligen var det det värsta som någonsin hade hänt henne. Det var väl för fan på tiden, snarare!

Och gud vad jag vill flytta härifrån nu! Jag trivs inte alls här hemma längre! Förhoppningsvis har jag hittat något så att jag kan flytta nästa söndag. Jag hoppas verkligen det!

Är ledig två dagar nu i alla fall, ska bli helt fantastiskt! Och imorgon ska jag möta Emma och kanske Jennie i stan och köpa kläder inför kvällen, för då ska vi till Brewbakers! Och så sover jag hos dem tills söndag. Det blir väldigt skönt.

Dessutom ska jag köpa ett headset imorgon och credit till Skype, så då kommer jag att kunna ringa gratis till alla hemtelefoner i hela Sverige! No more höga räkningar för mamma och pappa! Gött!

Det blev ett velli långt inlägg det här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller verkligen med dej om att det ska vara skifttider som gäller, förstår inte att det skulle vara ett problem. Jag tror att du kommer att hitta ett bra ställe att bo på, kanske lite längre till jobbet men då får du väl äntligen köpt en cykel kanske. Är det en pub ni ska på ikväll? Bra att du ska sova hos tjejerna. Du, lova att ni är rädda om er allihopa och ha så himla kul, skönt att veta att du trivs på Irland även om du måste byta boende.
Bra att du kommit igång på allvar med träningen det kan sporra mej o pappa att komma igång med styrketräningen på allvar.
Ha de gott o vi älskar o saknar dej här hemma. PS kommer du hem till Sverige i Januari o hälsar på eller hur blir det? ...KRAM...

Jennika sa...

Ja, det tycker jag verkligen! Det är så orättvist som det är nu. Ja, ikväll ska vi på pub, Brubakers heter den. Den ska vara väldigt bra, har jag hört. Vi har köpt täcke och grejer till den sängen hemma hoss Emma och Jennie nu så då slipper jag ta med det nu! Värsta gött!
Ja, då får väl ni försöka komma igång ni med! Det skadar ju inte, och dcet trodde jag väl aldrig att jag skulle säga, men det är faktiskt väldigt roligt!
Jag kommer hem i Januari! Jag ska prata med Tracey imorgon och så bokar jag biljetter denna vecka!
KRAM!