söndag 23 november 2008

Strömavbrott

Jamen det här suger ju. Vi har fått strömavbrott. Kul!

Ägaren till huset kom hem förut och efter en halvtimma ungefär gick han ut till sin bil och bestämde sig för att ge sig av igen. Jag hoppas verkligen han kommer tillbaka snart. För det här är too much.

Det var nämligen så här att drygt tio minuter efter han farit, ja, då går strömmen. Jag satt på mitt rum med datorn i sängen och sänglampan tänd. Och då bara dör allt i hela huset. Värmen stängdes av, tv-apparaterna slutade fungera och jag är livrädd att batteriet i datorn och telefonen ska ta slut innan det kommer tillbaka. Speciellt telefonen, med tanke på att jag ska upp kl halv sex imorgon. Jag får väl stänga av telefonen nu och så får jag sätta på den ikväll innan jag lägger mig igen helt enkelt!

Men jag fattar inte varför det la av. För jag gjorde inget konstigt. Grejen var att ägaren tog aplång tid på sig från att han gått ut genom dörren till att han åkte iväg, kan han ha stängt av strömmen?
Fast då borde han ju sagt något. Och då borde det väl ha stängts av med en gång?

Suuuuuuck!
Allt är emot mig nuförtiden.

Edit: Nu kom strömmen tillbaka! Säkert bara för några minuter, men peppar, peppar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

fyy vad jobbigt men kan inte telefonen vara avstäng under natten ? eller ringer den inte då? själv har jag inget vatten!

Jennika sa...

Jag vet inte om den ringer även om den är avstängd! Men nu har strömmen kommit tillbaka! Kanske bara för en kort stund men man får väl hoppas att det är längre! Jag ska kolla om det kanske har något att göra med värmen, att strömmen bara funkar när värmen är på. Det är ju rätt idiotiskt isåfall.
Inget vatten? Hemma? :O But why?

Anonym sa...

Kan du inte packa ihop dina saker o ta en taxi hem till tjejerna o sova där tills du hittar något annat?
Du måste hitta något annat nu.

Anonym sa...

jag vet inte pappa häller på och fixar något så vi h inte haft nåt vatten på nästan hela dan! det börjar bli ganska jobbigt!!!

Jennika sa...

Jag funderar nästan på det, men Göran är inte hemma idag i alla fall. Så jag stannar i alla fall inatt! Och imorgon eftermiddag ska jag kolla på det där billiga rummet, jag ringde nyss och pratade med dem! Förhoppningsvis kan jag flytta på söndag!