onsdag 19 november 2008

Till salu

Jaha. Fick nyss reda på att huset jag bor i ska säljas. Den 20 December. Så typiskt, när jag hittat ett ställe där jag trivs!

Jag älskar ju huset jag bor i, men vissa utav de jag bor med gillar jag inte för fem öre. Ja, ni vet vem/vilka. Jag ska sluta nämna deras namn från och med nu. Ni vet, han som flyttade in sist av alla och som är väldigt annrolunda, han kallar vi nu för göran. Med litet g.

I alla fall, här på bloggen hade jag skrivit ett inlägg om honom. Av någon anledning hade han sökt runt på internet efter den (jag visste inte ens att han visste att jag hade en! Skitläskigt!), och så hade han hittat den, och sett ett inlägg där jag nämnde hans namn och skrev knäppgök (fast på ett annat språk). Och tydligen hade han tillochmed skrivit ut det. Jag blir så trött. Det är så himla töntigt.

Men i alla fall, jag vet inte riktigt när jag ska flytta, blir väl någon gång i mitten av December skulle jag tro. Väldigt snart, alltså. Jobbigt! Fast som tur är skulle den vettiga människan i mitt hus (ni vet, han som har ett eget band) tydligen flytta härifrån i Januari, så det gör inte så mycket. För det är bara han som är kul.

Antagligen kommer jag inte kunna hitta något ställe med en tv som ens liknar detta (och inte lika många kanaler), men jag tror faktiskt att det är rätt bra. Jag har ju mitt internet iaf!

Nu vågar jag inte nämna namn längre, bara för det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du inte nämner några namn alls längre för det kan ju bli ganska jobbigt för dej. Vi behöver inte ens prata om göran...du vet.
Se nu till att dina pengar kommer och det snabbt så de inte fryser inne. Du kan ju lika gärna börja kolla efter nytt boende nu på en gång, eller hur. Hoppas du hittar något som är ännu bättre. Hur var det nu...det finns en mening med allt, iallafall oftast.
...KRAM...

Jennika sa...

Ja, det kan man väl säga! Jag har börjat kolla efter nytt faktiskt, jag kanske har hittat ett som verkar rätt okej... Fast det kostar drygt 13 euro mer i veckan.
Fast det är ett dubbelrum, och bilderna man såg visade ett jättefint hus! Fast då är det ägaren som bor där också, men det gör väl inte så mycket.
Själva rummet jag skulle bo i såg lite tråkigt ut bara. Men det kanske inte gör så mycket! Jag ska hålla koll under den närmsta tiden så hoppas jag att jag hittar något...
Och det låg lite längre från jobbet, men det gör inget eftersom jag ändå hade tänkt köpa cykel!
Kram!

Isabelle sa...

hmm, det verkar lite paranoidt av honom... herregud, orka gora en san sak.
hoppas du hittar ett bra nytt stalle att bo pa med battre huskamrater da. och hyfsat med tvkanaler :)

Jennika sa...

Ja, visst gör det! Lite smågalet. Men ja, jag har börjat kolla omkring efter nytt nu, och jag hoppas jag hittar ett snart, för nu känner jag verkligen att jag vill härifrån! :)