onsdag 29 oktober 2008

Mobil-kärlek!

Nu funkar mitt Irländska simkort igen! Alltså har jag samma nummer som innan (00353 85 2754728). Såg också att mormor och morfar hade ringt förut, men jag missade det samtalet. Jag glömde mobilen hemma när jag var och handlade förut.

Kan även informera er om att vädret här suger. Nu regnar det slask, så kallt är det! Och som jag har frusit de senaste dagarna! Som tur är går det över så fort jag lägger mig i sängen, men innan dess... Även med elementet på, sviiiinkallt!

Och jag har dessutom inget paraply längre, eller jag har ett genomskinligt, men häromdan gick det sönder för att det blåste så mycket. Det är liksom inte böjt utåt, om ni fattar, inte så som de flesta paraplyer går sönder, utan mitt är böjt inåt, så att det går fortfarande att använda, men det är bara ens huvud som får plats under det.

Men jag får använda det idag, så får jag gå till stan på fredag och köpa ett nytt!

Och en annan bra sak, förra veckan fick jag ju bara 201 euro i lön because of all skatt, jag skulle betala två veckors hyra för dem pengarna (lika med 130 euro) och sedan har jag köpt mat. Men jag har fortfarande en 50 euro sedel kvar! Woohoo! Vad ekonomisk jag är.

Edit: Det snöar här!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja har snoar det iaf inte :( bara regn o sant skit vader men minus grader :( brrrr....

Jennika sa...

ja, snöandet gick över rätt fort här. när jag gick hem fanns det inga spår kvar av snön... tyvärr! Lite kul är det ändå att det snöar.