söndag 19 oktober 2008

Ensam

I fredags när jag äntligen träffade mamma och dem så kom jag faktiskt fram itid till flygplatsen, efter vel med bussar och rätt väg och sådant kom vi äntligen fram till lägenheten. Det var skönt. Vi gick och handlade på kvällen och sedan åt vi pasta med tomatsås. Bland det godaste jag ätit på flera veckor.

I lördags gick vi ut på stan vid 10 och vi gick och handlade på en massa affärer. Jag kunde faktiskt köpa grejer, det var väldigt skönt. Vi fikade på Butlers Chocolate Cafe där vi köpte varsin varm choklad med marsmallows/cookies i. Man fick dessutom en liten chokladbit på sidan av också. Det var väääldigt gott.

Sedan åkte vi guidad tur i Dublin, rätt onödigt faktiskt. Men det var väldigt skönt att slippa gå och åka buss istället. Efter det gick vi och åt på en food hall, typ som saluhallen. Sedan gick vi till en skoaffär och där hittade jag mina drömvinterskor. Ett par svarta Dr Martens med "bubblor" på med högt skaft. De var så fina. Och jag köpte dem. För 129 euro. Dyraste köpet jag någonsin gjort.

Vi gick runt lite till och kollade och sedan gick vi och handlade och sedan hem. När vi kom hem var vi så trötta så att vi trodde att vi skulle stupa, men istället tvingade mamma med mig och Carro på en pub, tydligen Irlands äldsta. Det var faktiskt väldigt mysigt, men de spelade inte Irländsk musik som mamma hoppades att de skulle göra. Men efter någon timme så gick vi hem igen.

Idag så åkte vi med bussen som gick 11 från Dublin till Dundalk, vi var framme ungefär 12.30. Då gick vi hem till mig och lagade mat, jag hade som tur var mat hemma så vi behövde inte gå och handla något. Efter det ringde vi en taxi så att vi skulle kunna åka in till stan, men den kom aldrig, och när jag ringde och frågade vart de hade tagit vägen så hade hans bil gått i sönder. Så efter drygt 40 minuter fick vi äntligen tag i en annan taxi.

Sedan gick vi runt på Marshes en stund, handlade massa grejer (bla nytt täcke!) och fikade. Sedan mathandlade vi på Dunnes och Lidl, och beställde en taxi hem. Den kom efter drygt fem minuter, thank God.

När vi kom hem var Dermot hemma. När jag kom in i tv-rummet såg han väääääldigt bakis ut, han har väl festat hela helgen. Men vi packade en väska med grejer som ska hem och sedan satte vi oss i det andra tv-rummet i en timma innan vi gick till bussen. Sedan väntade vi på bussen i typ 20 minuter och sedan blev det dags att säga hejdå. Jag började grina högljuddt så fort bussen hade kört förbi mig.

Nu har de åkt hem. Nu är jag ensam igen. Men det är okej.
Jag ska lägga in bilder från helgen som varit ikväll eller imorgon morra. Ikväll ska jag bädda om min säng med mitt nya täcke, och sedan ska jag ligga i sängen hela kvällen och kolla på Lost in translation som jag fick låna av Karin innan jag åkte hit. Och så ska jag äta choklad. Det ska bli fantastiskt.

Fast först måste jag diska matlådor och kastruller. Så att jag kan ta med mig thaimaten vi gjorde förut till jobbet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

för det första, du börjar inte bli le på spagetti? och sen jag tittade på lost in translation innan jag åkte hit, den är såå awesome!! syns på jobbet imåra!

Jennika sa...

hahahahahhahahahahahhahah! hoho. erkänn, det är jennie eller emma? du kan ju inte glömma skriva namn! xD
nudlar är det nya spaghetti, you know.

Anonym sa...

det var en kul helg! och det var lättare att lämna dig när man visste hur du hade det!! och vårat flyg var katastrof, och taxi mannen var Jätte elak han sa "oh my god, look at the hight of her" jag vet inte hur allt stavas men men. det var super tyket!

Anonym sa...

Hallo där tjejen! Tack för en superduper bra helg. Jag började oxå grina så fort bussen åkte från Dundalk, men nu vet jag iallafall att du trivs o har det bra. Det var kul att höra att du tycker det är bra där du bor o att grabbarna är schyssta o att du har kul på jobbet. Jag fattar inte vad Carro menar med att taxichaffisen var elak han var hur kul som helst o jag fick träna min engelska väldigt mycket. Jag sa till Carro att det var nog mej han menade var lång och det är helt OK för mej. Flyget var rena drömmen, det gick på 1.40 så det gick ju jättefort. Nu har jag sovit en stund o nu är de dax att käka middag som Patrik lagat. Älskar dej, du är grym...KRAM

Anonym sa...

det där med varm choklad & marshmallows lät sjukt gott. och du får langa en bild på skorna nån gång :)

Jennika sa...

carro och mamma: haha, ni tycker ju precis olika om både flyget och taxin! var det taxin när ni åkte till busstationen på morgonen? jag hade också en jättebra helg, det var den bästa helgen på jag vet inte hur länge!

isabelle: ja, jag ska nog lägga in bilder inatt. och skorna är superfina, men jag har fått värsta köttsåret på fötterna :/ skavsår är inte kul!

Anonym sa...

Ja de var taxin vi åkte på morgonen till busstationen.
Nu ska jag åka till jobbet. Hörs senare...KRAM