torsdag 16 oktober 2008

Busstider

Nu håller jag på att kolla busstider inför helgen.

Fredag: Jag ska ta en buss till flygplatsen kl. 12.05 från DKIT (Colleget i Dundalk) och då är jag på flygplatsen 13.55. Mamma och de kommer fram typ 14.30 har jag för mig, så då är jag i alla fall i tid dit. Jag har inte riktigt lyckats hitta bussresan från flygplatsen in till Dublin, och dessutom vet jag inte vart i Dublin det är vi ska bo (det behöver jag veta!). Men då har jag ju en stund på mig på flygplatsen att fråga runt i alla fall, så det är ju väldigt bra. Jag tro man ska fråga på C.I.E. Tours på flygplatsen. Men det ska inte vara några problem, det tar ju bara drygt 20 minuter till Dublin därifrån.

Söndag: Klockan 11.30 går en buss till Dundalk och den är framme här kl. 13.00. Bussen tillbaka till Dublin går från DKIT kl. 18.00, då är ni framme i Dublin 19.30. Bussen efter det går 20.00, då är ni i Dublin 21.30, fast det kanske är för sent? Det är upp till er, för mig får ni gärna stanna så länge det bara går!

Måndag: Jag har ingen aning om när ert flyg går på måndag, men om ni vill ha tider till det får vi nog fråga på samma ställe som på fredagen, för jag verkar inte hitta något här.

Bussarna vi ska åka med är Matthews (http://www.matthewscoach.com/documents/01-dundalk-timetable.pdf).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gomorron!
Jag har koll på bussarna till o från flygplatsen så det är lugnt.
Du behöver inte ta med något speciellt till Dublin, de grejorna vi ska ta hem till Björkö kan vi ta på söndagen. Jag har köpt en ny snygg resväska för alla väskor är ju på Irland. Jag längtar till imorron o vi landar mycket riktigt 14.30, så vi ses på flygplatsen. Jag längtar ... Kram

Jennika sa...

Åh, vad bra! För jag kunde inte hitta några bussar alls som plockade upp folk på flygplatsen, bara bussar som endast släppte av folk.
Okej, då löser vi det på söndag istället, det är nog bättre. Haha. Jag kan inte lova att ni får hem någon väska denna helgen, men ni får i alla fall med er en bag hem som jagi nte behöver.
Jag längtar hur mycket som helst!!!
Kram!