söndag 14 december 2008

Utmaning (eftersom jag har blivit så dålig på att blogga...)

Isabelle utmanade mig för ett litet tag sen. Så tänkte jag väl att varför inte? Kan väl alltid vara lite kul!

1. Tre namn du lyssnar till:
Jennika och Jenka antar jag att det skulle vara. Om någon även får för sig att sjunga "dela med sig, eller snåla, en vanlig fråga får man tåla, OM DU HAR ETT ÄPPLE...", ja, då skulle jag också förstå att det handlar om mig!

2. Tre saker som skrämmer dig
Irländska barn (serri, värre än de värsta gehtto kids)
Gå runt i Dundalk själv nattetid
Att jag och min chef Tracey hade likadana klänningar på julfesten

3. Tre saker du har på dig.
Mina fantastiska svarta tights med silvermönster från Topshop, min boyfriend cardigan (seriöst, den heter så!) från Penneys, och min jättestora svarta halsduk från River Island (min nya favoritaffär).

4. Tre av dina favoritlåtar just nu:
You can call me anytime - Jens Lekman (originalet har väl alla hört, och jag är inte speciellt förtjust i den, men Mr. Lekman kan skapa magi enbart med sin röst och en gitarr!)
White diamonds - Friendly Fires
Och min absoluta favoritlåt forever: Charmer - Kings of Leon...

5. Tre sanningar:
Jag trivs sjukt bra på Irland, men saknar Sverige (that'd be Göteborg) så att hjärtat blöder ibland. Men inte alltid.
Jag vet inte vad jag ska bli när jag blir stor. Kanske konstnär, kanske engelskalärare. Kanske sopgubbe (nä, vänta, det var ju Patrik som ville bli det).
Jag älskar att lyssna på provocerande musik, alltså, ju mer de skriker (dock inte på ett hårdrocksaktigt sätt (usch) utan mer indie) eller ju mer konstiga ljud, desto bättre. Ju fler som hatar låten, desto mer älskar jag den oftast.

6. Tre hobbys:
Prata engelska!
Teckna/måla
En av mina nyaste hobbys: Gå runt inne på dyyyra River Island och drömma mig bort bland alla perfekta kläder...

7. Tre saker du vill ha:
Jared Followill? Fast han kanske inte räknas eftersom han är en människa.
Madicken!
Ett kulturrikare Dundalk.

8. Tre personer du utmanar:
Ja, det får väl bli Saarinen, Emma och syster Carro!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde din chef var en man ;D ♥

Jennika sa...

Hahah <3
Jag har flera chefer darling!
Den du tänker på refererar jag snarare som "min pojkvän"...

Anonym sa...

haha soppgubbe! haha !

Anonym sa...

haha det har du rätt i, okej men jag var både trött och bakis när ja skrev det! ska göra utmaningen later! ;)