måndag 8 december 2008

Saker jag saknar med Sverige

Just nu har jag kommit på en hel del saker jag önskade fanns här:
  • Pepparkakor
  • Julmust
  • Liseberg
  • Göteborgs stad by night
  • Vägen mellan färjeläget på Björkö fram till Knutby (jag äääälskar den!)
  • Marabou (inte bara mjölkchoklad på rulle)
  • Att hitta fula bilder på mig själv i andras bilddagböcker
  • Att kunna gå runt på stan och helt plötsligt träffa folk man känner, inte bara en gång utan kanske flera gånger varje gång man är i stan
  • Kulturella saker (sådana som Oskar brukar släpa med mig på i Götet)
  • Västtrafik (i synnerhet spårvagnarna, jag älskar att åka spårvagn!)
  • Min cykel som jag fick av farmor (den är bäst!)
  • Möjligheten att gå på typ två spelningar i veckan om man vill (och har råd)
  • Nöjesguiden
  • Alla Göteborgs caféer (speciellt Tintin's och Greenwich)
  • Sticky Fingers
  • Att det ALLTID finns något att göra
  • Vivi (ja, saknar tillochmed Gull Maj eller Gullis eller vad den heter lite)
  • Weekday, Monki, Vagabond och Prickig Katt
  • Estrella och OLW
  • ICA Maxi i Torslanda (helt seriöst)
  • Möjligheten att köpa lila hårspray på vilken H&M som helst
  • H&M! (finns här också, men ända borta i Dublin)
  • Fester på Bohus Björkö. Seriöst, de är oslagbara!
  • Bengans!
  • Stadsbiblioteket
  • Avenyn
  • Centralen och Nisse Terminalen
  • B-parken
  • Göteborgs second hand utbud (Haga liksom!)

Självklarheter som mina djur, min familj och mina vänner behöver jag inte ens skriva in på listan tycker jag. För de är som sagt, självklarheter. Jag tror även att det finns fler saker jag inte tänkt på här.

(Och mamma och pappa, när ni postar paketet till mig... Kan ni slänga in Nightmare before Christmas och Corpse Bride då också? Jag vill så gärna se dem nu!).

2 kommentarer:

Isabelle sa...

en san lista hade jag ocksa tankt gora.
gillar den :)

Jennika sa...

Ja, visst var det rätt smart! Det enda dåliga med den är väl att den får mig att längta efter sakerna ännu mer, haha.